Waarom viel jouw oog op Babbage Company?
Afstuderen bij een theoretische opleiding, maar niet in de academische wereld willen blijven… en dan? Die vraag stelde ik mezelf nadat ik afgestudeerd was aan de Universiteit Utrecht met de opleiding Media en Cultuur. Ik wist het niet! Met een minor Informatie- en Communicatiewetenschappen en een praktijkstage bij NS heb ik kennisgemaakt met het communicatievak. En dat greep mijn aandacht.
Via een advertentie kwam ik Babbage Company en de vacature voor Contentspecialist tegen. Na wat meer over de organisatie en deze functie opgezocht te hebben, was ik erg enthousiast en solliciteerde ik. Kort daarna kreeg ik een reactie en stond het eerste sollicitatieproces op de planning. Een tweede gesprek volgende en niet lang daarna tekende ik mijn contract!
Waarom moet je bij Babbage Company zijn?
Je eerste baan na een studie is wennen. Goodbye vrije tijd overdag, hello office hours. Maar ook: goodbye studeren in het weekend en hallo leuke dingen doen of heerlijk relaxen! Ik moest even zoeken hoe ik dit nieuwe deel van mijn leven ging invullen. Maar bij Babbage Company wordt er echt met je meegedacht. Of dat nou een vaste thuiswerkdag i.v.m. een sportavond is of een gat in je dag door een belangrijke privéafspraak. Samen kijken we naar hoe ik het beste kan werken.
Met een leuk en gezellig team wen je natuurlijk snel. Ik voelde me nooit echt de ‘nieuweling’ bij Babbage Company. Iedereen verwelkomde mij in het team en was oprecht geïnteresseerd. Veel tijd was er ook niet om nieuw te zijn, want binnen een korte periode kwamen er ruim tien collega’s bij! En dit leuke team groeit nog steeds! Gelukkig hoeven we ons geen zorgen te maken om nieuwe collega’s te leren kennen, want naast alle gezellige borrels, is er op kantoor altijd wel een momentje dat je elkaar spreekt.
Hoe slijp je bij Babbage Company je scherpe pen?
Ik ben graag creatief bezig en vertel graag verhalen. Bij Babbage Company leer ik daar ontzettend veel over. Niet alleen door trainingen van De Redactie te volgen en mijn opleidingsbudget in te zetten, maar ook door de onderwerpen waarover ik schrijf. Zo interview ik partners en professionals uit het marketing- en communicatievak of help ik met vacatureteksten voor op de website. Iedereen heeft een eigen verhaal. Zo kom ik alle verschillende kanten van het vak tegen!
Ik kom ook nooit in eenzelfde sleur terecht. Er komt iedere keer weer iets nieuws op mijn pad of ga ik op zoek naar nieuwe onderwerpen om over te schrijven. Ook brainstorm ik wel eens met collega’s voor nieuwe ideeën over content. Zo blijf ik gemotiveerd in mijn werk!
Celine staat klaar om je vragen te beantwoorden. Stuur je een appje of wil je liever meteen een afspraak maken?
Of laat je gegevens achter en dan belt Celine je zo snel mogelijk terug.
Scroll voor meer